Stare sklepowe produkty i opakowania znanych marek opuściły na chwilę pracownie Miasteczka Galicyjskiego. Na wystawie przyglądamy się ich projektom graficznym oraz reklamom, które od początku XX wieku ulegały nieustannym przemianom wizualnym. Na przestrzeni kilkudziesięciu lat zmieniało się w zasadzie wszystko: kolory, kształty, logotypy oraz liternictwo będące odzwierciedleniem mód. Prezentujemy tutaj wyroby i reklamy powszechnie znanych, kultowych firm zagranicznych, jak i marek rodzimych, cieszących się równie dużą popularnością. Na wystawie, niczym w sklepie kolonialnym, można zobaczyć produkty wszelakiej maści – kawy, herbaty, słodycze, przyprawy, kosmetyki, środki czystości i wiele innych. Sporo firm o długoletniej tradycji wciąż funkcjonuje na rynku, co pozwoliło na stworzenie zestawień typu „kiedyś – dziś”. Różnice w projektowaniu graficznym na przestrzeni lat są rozmaite – czasami znaczące, a czasem bardzo subtelne, świadczące o przywiązaniu danej marki do tradycji i pierwotnego projektu. Dodatkowo niegasnąca moda na styl „vintage” sprawia, że współczesne firmy coraz częściej wzorują się na dawnych projektach i powracają do przedwojennej stylistyki. Potwierdza to atrakcyjność i uniwersalność dawnych rozwiązań graficznych.